Konkurenční strategie je to rozhodující pro udržení Vašeho podnikání

 Rozběhlo se Vám podnikání a vše klapalo jako hodinky, ačkoliv začátek je vždy těžký? Najednou dochází ke stagnaci a Vy nevíte, co se děje? Za vším pravděpodobně stojí lepší nabídka konkurence, kterou Vaši dřívější či potenciální zákazníci zvolili. Taková strategie se může týkat více oblastí. Konkurence může nabízet výhodnější produkt či službu v oblasti:
·         Méně nákladnějšího pořízení pro klienty
·         Kvalitnějšího zboží
·         Akcí a slev
·         Benefitů navíc (a zdarma)
·         Rychlejšího dodání zboží či dodání o víkendu
aj.
  V takovou chvíli je nejlépe ihned začít pracovat na Vaší konkurenční strategie. Nesmíme nikdy zapomínat, že konkurence „nikdy nespí“.
šipka úspěchu

První krok – zjistit, jak jsou na tom ostatní konkurenční firmy

 Pravidelná analýza konkurenčního prostředí, zejména tohoto nejbližšího, patří dnes k samozřejmým úspěchům pro každé udržitelné podnikání. Pokud nemáte čas na podrobné odborné analýzy (jako SWOT, PESTEL aj.), které jsou někdy i zbytečné, stačí „vygooglovat“ konkurenční firmy, co nabízejí zákazníkům oni. Rychle tak získáte přehled, který Vám ledasco napoví. Například, jaké benefity nabízejí oni, zda nejsou jejich produkty levnější pro zákazníka aj.

Druhý krok – vytvořit vlastní konkurenční strategii

 Po již zmíněné analýze je čas inovovat Vaši nabídku zákazníkům. Můžete taktéž zavést věrnostní slevy jako konkurence či benefit zdarma, který ještě Vaši tržní konkurenti nenabízí. K odbornému textu tak můžete např. nabídnout zdarma vytvoření prezentace aj. Nutné je se však držet pravidla, že komfort, s kterým přijdete, musíte také posléze dodržet, abyste zbytečně neztratili důvěru zákazníků a nepoškodili tak jméno své firmy. Myslet se tedy na to musí již při tvorbě samotné strategie.
facebook na mobilu

Třetí krok – informovat o ní cílovou skupinu zákazníků co nejrychleji

 Své nápady nové strategie musíte nejen uveřejnit na svých webových stránkách. Využijte sociální sítě a reklamou na to upozorněte. Ideální je na sociálních sítích oslovit přímo cílové skupiny zákazníků se svojí novinkou. To doporučujeme zopakovat minimálně jednou týdně.
 Budete-li pravidelně inovovat své konkurenční strategie a hýčkat v tomto kontextu zákazníky reálnými benefity navíc, získáte nejen nové klienty, ale ti stávající se začnou k Vám sami opakovaně vracet.